2008-12-18

銀行稅

身處香港咁多年,第一次感受到作為香港市民,原來自己要繳交銀行稅.

在兩年以前,在聯匯利率底下,其實好難想像美國加息或減息,香港可以唔跟從.

就算是有,都是少幅度的,或只是時間差的問題.

今天美國大幅減息0.75-1厘,但香港銀行堅決不減.

銀行解釋,在經濟不好的時候,減息是毫無幫助.當經濟好一點的時候,才考慮減息.

散仔即時諗,如果咁都講得通,咁宜家全世界其他央行減息,佢地咪係好傻仔.

如果話這是爛gag,都還可以.

如果話這是理由,這是挑戰了傳統智慧,甚具玩味.

散仔講過,凡面可以有兩面睇.向正面睇,香港唔減息,其實都有兩個好處.

一,就是香港銀行的投資價值應可提高.因為香港銀行調控息口的能力較高,投資價值應該高一線.

二,存貸有這樣大的息差,多貨款可會為銀行帶來巨利,當經濟穩定一點,銀行會急於放水.

坦白講,銀行今次唔減息,散仔其實可以理解,只是對其解釋覺得好好笑.

無論如何,存貸有五厘息差,財富轉移流向是非常明顯.

除銀行業外,香港各行各業及一般百姓,都要繼續繳交銀行稅,繼續為它們的投資失利負責.

5 則留言:

brobrobro 說...

直覺上覺得,依家銀行好似油公司咁,可以串通來挾普羅大眾錢,都未見過自由浮動嘅P因互相競爭而調整。次次都一齊升一齊跌。

Lisa 說...

銀行做錯事, 大眾要受罪!

散仔 說...

回覆brobrobro,

其實各間公司都會使自身利益最大化,在資本主義底下,這是應該的.

當然,政府的責任是培養公平的競爭環境,使價格在自由市場下運作.

散仔 說...

回覆Lisa,

銀行在經濟體系中,確實擔當了不可或缺的角色.

但這逐漸演變為,銀行不可虧蝕,銀行不可倒閉.

所以,大家都見到各地政府大力拯救銀行業.

香港銀行都以此來挾高息差.

是對是錯,三言兩語難講得清楚.

大家的心態,最好是當交稅,以保銀行利潤,不讓他們倒閉.

這樣想可能會開心一點.

Derek Yue 說...

直至現時為止(2009年5月尾),散仔兄的預測極準。本人一直是散仔筆記的fans,由2007看到封筆,內容非常有前瞻性,若然散仔能提筆再寫,讀者們(由其是fans)必定高興極致,十分期待。散仔兄,考慮吓啦...